Hip hei! Olen turkulainen!

City-lehdessä 5/2009 oli juttu "Big In Turku",
jossa kerrottiin mm. turkulaisen vaatetuksen ytimestä.
Aluperinhän olen Turun naapurikunnasta, mutta
olen silti ollut turkulaisen ylpeä aina "turkulaisuudestani".
Vuoden nuoruudestani vietin Tukholmassa ja vähitellen
mieleen on hiipinyt ajatus vielä joskus vaihtaa kaupunkia.

Olenko siis ollenkaan rehti tamperelaisia vihaava turkulainen?
Antaa vaatteiden kertoa...

Cityn väite:
Tässä kaupungissa käytetään tiukkoja slimmifarkkuja,

70's style leveälahkeiset farmarit ei turkulaisille kelpaa.

Hanstu: Molempi parempi, kunhan ei ole porkkanafarkut.


Cityn väite:
Turkulainen tukka on pitkä,
kerroksittain leikattu ja raidoilla elävöitetty.

Hiustyylissä matkitaan sexyjä tukholmalaisia.

Hanstu: Osuu ja uppoaa.
Tukholmassa Björn Axenin Björn leikkasi hiukseni
parhaiten ikinä. Björn oli HOT. Nykyään kampaajani
ehdottaa ja minä suostun about kaikkeen.
Syytetään siis turkulaista kampaajaa.


Cityn väite: Nahkatakkeja menee valtavat määrät
ja lookkiin kuuluu käsilaukku.


Hanstu: Se perusteininahkatakki löytyy. Enkä edes häpeä.
Vaikka olen varmaan teinien mielestä jotain 50-70 vee. :D
Jep, käsilaukku kuuluu aina lookkiin.Vyölaukkua
käytän vain silloin, kun menen myymään kirpparille
ja reppu pääsee selkään vain retkille.


Cityn väite:
Persoonallisesti pukeutuvat eivät etsi vaatteita Turusta.

Helsingissä ja Tampereella käytetään enemmän värejä.

Hanstu: Ai ne käyttää sitte kaiken aikansa juosten muissa
kaupungeissa vaateostoksilla. Hei come on! Ja voisko
setä-toimittaja kertoa kuka pukeutuu persoonallisesti
ja kuka taas ei? blaa blaa blaa...

Itse ostan vaatteeni ihan fiilispohjalta ja olen huomannut,
että iän myötä värien käyttö on osaltani myös
vähentynyt. Olen antanut anteeksi ennen inhoamilleni
mustalle ja harmaalle (eikä aleta miettimään,
onko ne värejä vai ei, jooko?),
mutta väitän tämän johtuvan tarjonnasta,
joka on vähitellen haparruttanut ne kaksi aivosolua,
jotka tuhlasivat aikaansa muutaman "värin" vihaamiseen.


Cityn väite:
Turkulaisilla on viisiovinen hyvinvarusteltu pieni kaupunkiauto.


Hanstu: En omista autoa ollenkaan, joten julkinen liikenne
on kovassa käytössä. Silloin, kun saan kaaran alleni
on se viisiovinen hyvinvarusteltu pieni kaupunkiauto. :P


Päivän turkulaisuutta uhmaavassa asussa...

...leveät farmarit - Vila
...paita - kirppislöytö, Vero Moda
...vyö - Seppälä
...kengät - Lacoste
...vähän rennompi poseeraus - kattoos tukka auki tytöt on tosi villejä

P.S. EN ole syntynyt Heidekenillä,
EN ole uinut Aurajoessa (mutta suihkulähteessä kyllä),
minulla EI ole mielipidettä toriparkista,
OLEN käynyt Kakolassa,
OLEN fanittanut Tepsiä lapsena
(joo, oli Jani Hurmeen juliste seinällä) ja
kaupungissakin olen vasta asunut viitisen vuotta.

Jep, täydellinen wannabe-turkulainen,
jonka kaasokin oli syntyperäinen tamperelainen.
Polttakaa mut noitana yhdellä niistä seitsemästä kukkulasta.

0 kommenttia:

Post a Comment