Keittiössä soi
kanteleen kutsu


Sietämättömän sinisten kaapinovien keskellä lahjuspöllö valvoo ruoan laatustandardeja, vaa'assa painaa aina jokin ja pöytä notkuu useimmiten pelkkää vanhuuttaan. Korkea ikkuna on avain täydelliseen  molemminpuoliseen kerrostalokyttäykseen ja kynttilät valaisevat  edelleen kattolamputtoman lokakuun illan. 

Pappan vanhat tuolit sanovat mie ja sie uusissa kansallisromanttisissa vaatteissaan. Laulavat illalla kanteleen kutsua. Hiljainen basso täyttää huoneen myöhään jo tähtien tuikkiessa, juuri silloin, kun pattereista kuuluu huminaa, eikä kukaan enää kuuntele niiden huastelua.   

12 kommenttia:

Unknown said...

Oleks asentanut kattokameran, kuvakulma kovin korkealta:)
Mä saisin varmaan hyvin aikani kuluun ihanassa ikkunassasi katselemalla muiden touhuja. Musta on tosi mielenkiintoista tarkkailla ihmisten käyttäytymistä jopa ruokakaupassa, useimmiten ne on siellä käveleviä stressipisteitä joka kannustaa mua vaan hidastaan tahtia ja naureskella sisäisesti heidän muka kiireelleen.

Hanstu said...

Henrietta: Mies otti kuvan, joten ei tarvinnut kameraa ihan kattoon asti asentaa :D

Ihmisten tarkkailu on kyllä erityisen hauskaa puuhaa :) Erityisesti lomalla on ihana istahtaa ja katsoa vain, kun muut menevät kiireessään.

Toisaalta kammottaa ajatuskin, että joku seurailisi mun touhuja. Ainakin ruokakaupassa juuri onnistun usein olemaan aika epämiellyttävä ja kiireinen tapaus :)

Sohvi said...

Hei! Pöllötaulusta tuli mieleeni, että Seppälässä myytiin pöllökorviksia ja -sormusta. Joku sulla on ne?! ;)

Onneli said...

Ja rouvakin muuten kävisi pöllöstä, kuin kaksi marjaa kun katsoo pöllön ja rouvan sulkasatoa! Kyllä huuhkien kelpaakin kyttäillä.

Kanteleen kutsu on kyllä ihana. Mulla on pari sinivalkoista peltipurkkia, joille en ole keksinyt meillä vielä paikkaa. Toiselle keksin kyllä jo tarkoituksen ja se saattaa lähteä työpaikalle.

Hanstu said...

Sohvi: Hmm.. en ookkaan huomannut. Mulla kyllä on muutamat pöllökorvikset ja pöllösormuskin löytyy, mutta täytyy käydä katsastamassa nämäkin :) Kiitos vinkistä!

Onneli: Seura tekee kaltaisekseen – vai miten se meni? Meiltäkin löytyy yksi sinivalkoinen Kanteleen kutsu -peltipurkki joka kätkee sisäänsä pussinsulkijoita. En ymmärrä, miten onnistuin tajuamaan Kanteleen kutsun ihanuuden vähän jälkijunassa... Olen metsästämällä metsästänyt loppuunmyynnissä olleita sarjan osia, mutta onneksi olen jo kahden kulhon, kahden mukin, neljän pyyhkeen, essun ja patakintaan onnellinen omistaja :D Näillä ehkä pärjään :P

Merja said...

Hienolta näyttää! Mulla on yksi kannelpeltipurkki, se riittäköön nyt tästä sarjasta. On nyt muutenkin 'vähän' liikaa tavaraa.. huoh.. edelleen raivaan täällä laatikoita muuton jäljiltä.

Hanstu said...

Merja: Kiitos :) Muutossa sitä kyllä huomaa äkkiä omistavansa aivan liikaa tavaraa... Itse tungen kaikkea kavereiden mukaan, jotka käyvät kylässä :) Vielä kun pääsisi kirpparille myymään viimeisetkin ylimääräiset tavarat, niin asunto alkaisi näyttää kodilta :)

Onneli said...

Viitateen tuohon viimeiseen kommenttiisi, mullakin olis kirpparille yhtä sun toista, voisi ehkä joku kerta mennä yhdessä Valtteriin kaupustelemaan? Syksyllä näyttää meikäläisellä vähän hiljaiselta tanssiproggiksen vuoksi mutta alkuvuodesta ellei sun roinavuoret kaadu päälle ;)

Chatrin said...

Mulla on tuo sama lahjuspöllö, mutta ilman kehyksiä vielä. Mä en ikinä saa mitään aikaiseksi :/

Hanstu said...

Onneli: Mulla onsen verran suuri tarve päästä tavaroista eroon, että yritän päästä kirpparille jo mahd. pian :) Voi kyllä olla, että oon ihan kirppisvalmista tavaraa taas alkuvuodesta, joten palaillaan asiaan, kun sun aikataulut rauhottuu :)

Chatrin: Saitko myös lahjuspöllön eräältä painotalolta? Niiltä saa aina erityisen kivoja lahjuksia :) Mulla on toinen samanlainen pöllö odottamassa myös kehystämistä. Mielestäni olisivat aika hienot vierekkäin :P

Chatrin said...

Juu, eräältä painotalolta ;) Eräältä painotalolta on tullut myös mm. ihania vanhanajan valokuvia. Nekin vielä kehystämättä.

Hanstu said...

Chatrin: Jep, ne valokuvat vasta ihunat olivatkin... odottavat myös meillä kehystystä :D

Post a Comment