Ihmemaassa

Tämä video on mainos. Ihmeellisen ihana sellainen. Tunnen itseni helpoksi tapaukseksi, sillä pätkän nähtyäni olin aika vakuuttunut tuon Nokian toimivuudesta.

Mainonnan suunnittelijana minun tulisi tietää, että reklaamien tarkoituksena on lisätä myyntiä. Yksi myynnin lisäämisen keino on kehittää ostotarve. Jos oikein onnistutaan, samassa voidaan rakennetaa brändiä, mielikuvaa ja tunnettuutta.
Paljon tärkeileviä sanoja. Yök.

Ensisilmäykseltä video on kaikkea muuta kuin laskelmallisen tärkeilevä. Se on tarina pienestä ihmemaasta, jossa on alku, käännekohta ja loppu. Pätkästä ei puutu huumoria ja oivalluksia – onpa mukana jännitettäkin. Toisella silmäyksellä ja pienellä kriittisyydellä ihmemaan syöverissä on tarkkaan harkittu strategia. Minä heitän isot sanat romukoppaan ja nautin ihanuudesta ihan ilman uutta puhelinta. Inspiroidun ja mietin, koska kummassa minulla olisi edes aikaa leikkiä nuppineuloilla, pikkuruisilla nukeilla, kuolleilla mehiläisillä ja kasalla purkautuvaa villakangasta.



***

4 kommenttia:

Unknown said...

Tätä olisi ollut hauska tehdä mutta ei se mua saa puhelinta ostaa.Olen vaikea asiakas puhelinten suhteen,mitä vähemmän härpäkkeitä sen parempi.

Hanstu said...

Henrietta: Kun näin videon ekan kerran, olin ihan sitä mieltä, että tarvitsen tuollaisen puhelimen, jotta voin väsäillä tällaisia hassuja videoita. Aika pian huomasin jo miettiväni, millä muulla tavalla sitä saisi tuollaisen videon aikaiseksi. On sitä muutakin tekniikkaa olemassa :) Allekirjoitan täysin tuon "mitä vähemmän härpäkkeitä sen parempi" -ajatuksen :)

Unknown said...

Kuvaat vaan niin hitosti digikameralla ja leikkaaat kaikki yhteen niin siinä sulla animaatio(luultavasti kun olet kuvannut 500 kuvaa kyllästyt).Kaikki jotka ostaan tuon kameran ei ole aikaa väsätä animaatioita se ottaa aikaa ja kärsivällisyyttä liian paljon.Herkullinen ajatus anyway

Hanstu said...

Henrietta: Jep. Aattelin yrittää digikameralla. Mun animaatiolla tulee olemaan pituutta varmaan 10 sekuntia, kun kärsivällisyyttä ei riitä pidempään :D

Post a Comment