Täti

Nyt se on virallista, peruuttamatonta ja täysin
sallittua. Enää sen nimen käyttäminen ei haittaa,
olen jopa ylpeä siitä. Olen Hanstu-täti.

Siskon ihana vauva saapui maailmaan. Kuvaviesti
nosti kyyneleen silmäkulmaan ja ajatukset niin
täyteen rakkautta täysin uutta ja tuntematonta
kohtaan. Hetken olin aivan varma, että sydämeni
pakahtuu ja vierii rinnastani irti lattialle. Yksikään
muu vauva ei ole koskaan aiheuttanut minussa
niin suunnatonta suojeluvaistoa ja rajatonta
rakkautta. Miltä se oikein mahtaakaan tuntua,
kun sitten joskus minusta tulee ihan oikea äiti?

Näin täti-ihmisenä taidan sopia parhaiten siihen
täti-Moonika-koulukuntaan. Olen se hupsu, joka
suuntaa Aura Street Markettiin kassi heiluen, rusetti
päässä ja värejä päällään melkein sallimattoman
suuri määrä. Tahdon olla se boheemi ja hupsutteleva
täti, jonka kodin ovet ovat aina avoinna, sylissä on tilaa
ja ajatuksissa aikaa olla kiinnostunut pienen
prinsessan elämästä.

Tervetuloa maailmaan, pikkuinen tyttö!


***

Tädin asussa...

...mekko/dress - Fransa
...sukkahousut/stockings - Seppälä
...kengät/shoes - Seppälä
...huivi/scarf - Lindex
...rannekorut/bracelets - H&M + Lindex
...laukku/bag - vintage
...jakku/jacket - Vero Moda

***

In English:
It's official: I'm an auntie now
and I couldn't be more proud and
happy about it! I have never ever
had such strong feelings for a little
baby before and yet I've only
seen a pic of her.

***

7 kommenttia:

Herttainen said...

Onnea tuoreelle tädille, mahtavaa!

Ja ihana uus otsatukka!

M said...

Onnittelut tuoreelle tädille! :) Mää oon jo viiden lapsukaisen täti, on se vaan niin hienoa olla täti-ihminen:)

Riehu said...

Ihania uutisia, onnea tuoreelle tädille! Ja asussa aivan tajuttomat värit, tuosta ekasta kuvasta saa imettyä energiaa roppakaupalla. Ihana blogi sulla! :)

Alma said...

Oi, onneksi olkoon täti-Moonika! Koska pääset katsomaan nyyttiä? Oma läheinen serkkuni sai vauvan 1v sitten ja tämä vauva on ollut mulle se läheisin. Se, jonka ollessa sylissä tulee välillä niitä pakahtumisia. Olen myös miettinyt miten omaa äiteyttä joskus sielu ja mieli edes kestää...

Hanstu said...

Rva Herttainen, Frax, Riehu & Alma:
KIITOS, KIITOS, KIITOS ja KIITOS!
Nyytti asustaa Australiassa, joten varmoja treffejä naamatusten ei ole vielä sovittu, mutta skypessä jo pääsin tänään neitokaista ihailemaan!

Anonymous said...

Paljon onnea, ja tervetuloa täteilemään! Mä olen jo kolmen pikkaisen (vanhin tosin jo 8v) täti plus vielä yhden kummitäti, ja täti yhden jos toisenkin ystävän lapselle... :-)

Hanstu said...

Anonyymi: Kiitoksia! Tätä ennen olin vain serkkutäti, nyt olen ihan oikea TÄTI! Ja YLPEÄ siitä, tää täti-kerho on helmi :)

Post a Comment