"One day we'll look back
on this and it will
all seem funny!"

Viikko sitten ostin itselleni imagon. Mies kutsuu sitä hipsteriksi ja huononäköinen ystäväni vertasi toimintaani siihen, jos hän hankkisi kipsin käteensä ihan huvin vuoksi. Itse käytän mieluummin sanaparia vappulasit – niin paljon olen onnistunut viihdyttänyt ihmisiä seitsemän päivän aikana. Kaikesta huolimatta olen koukuttunut kakkuloihini ehkä turhankin kiihkeästi.

Pienenä tyttönä pöllin siskoni silmälasit (sellaiset pyöreät harrypotterit) päiväksi, koska tahdoin, tahdoin, tahdoin niin kovasti käyttää laseja. Olen kuitenkin ollut aina se, joka näkee kaukaisimmatkin numerot hämärässä. Viimeksi hätkäytin näöntarkastuksen minulle tehnyttä silmälääkäriä nollanäölläni – kummassakaan silmässä ei ole plussaa tai miinusta. Möks. Nollatuomion jälkee annoinkin itselleni luvan sovitella imagolaseja ja tässä sitä nyt ollaan. Olen aika varma, että joudun vielä  joskus nolona selittelemään näitäkin kuvia lapsilleni. Siihen saakka yritän keksiä, miten kummassa pienellä tihkusateella ei kuljeta rillit huurussa.

 
Päivän asussa...

...rillit/glasses - Sokos
...mekko/dress - H&M, 2nd hand
...jakku/jacket - Forever 21, Japan
...koru/necklace - Diva, Australia
...leggarit/leggins - Seppälä
...kengät/shoes - Global/Stockmann



7 kommenttia:

Tititi said...

Hei laitan paremmaksi! Mulla on niiden ihan oikeiden lasien (tai no kaksien lasien, kiitos Specsavers) lisäksi kahdet imagolasit, punaiset ja mustat. Opiskellessa ja muuten kauas kuikuillessa käytän oikeita, muuten vappuja :)

Hanstu said...

tintui: Mahtia!!! Eli voin ihan hyvin vielä hankkia ainakin kolmet vappulasit lisää? 8)

Riehu said...

IHANAT! Mä oon vakavasti harkinnut imagolasien hommaamista, koska mielestäni näytän paremmalta, kenties fiksummalta lasit päässä. Suureksi harmikseni myös minä näen kaikki ne saatanan numerot enkä sitten millään ilveellä saa edes lukulaseja. Kerran tulin jo silmälääkäriltä mukamas pienen näkövirheen kanssa mutta optikko kumosi tuomion, liian hyvä näkö. Ei oo reiluu ei.

M said...

Heissan!! En tiiä muistatko, mutta lueskelin sun blogia ennen ahkerasti:) mutta sitten kadotin sen!:/ Nyt vahingossa löysin takas, ja tuntuu, kuin olisin löytänyt pitkään kadoksissa olleen ystävän :D Hassua, kun ei kuitenkaan edes tunneta toisiamme:) Ai niin, taisin kirjoitella aikaisemmin nimimerkillä Frax:)

Hanstu said...

Riehu: Imagolasit on niin sun ratkaisu! Suosittelen :) Aluksi kaikki kyselee ja naureskelee, mutta kaikkeen tottuu... Tän viikon jälkeen mun mielestä mun naama näyttää ilman laseja siltä, kuin jotain puuttuis :P

Marika: Tervetuloa takas! Kyllä mä muistan, että täällä oli jossain vaiheessa lukija nimeltä Frax :D

Itse huomaan lukevani blogeja kausiluontoisesti, välillä tykkään jonkun blogista ihan hurjasti ja toisinaan ei vaan nappaa :)

Blogi on mulle tällänen kaatopaikka, jonne kirjottelen ihan mistä milloinkin sattuu, joten ymmärrän hyvin, että osa lukijoista tulee ja menee.

Toi on myös niin totta, että lukemalla toisen juttuja tuntuu, kuin tuntisi ihmisiä tosi hyvin – tavallaan uskon, että sekin on totta. Kyllä näissä ympyröissä mennään suoraan asiaan :)

Ilona said...

Kivat lasit! Ostin vastikään itse aika samantyyppiset (nimitän niitä älykkölaseiksi), tosin ihan pakon edessä. Mutta joskus pakkokin voi olla hyvä asia :)

Hanstu said...

Ilona A: Kiitos :) Olet justiinsa niitä onnekkaita tyyppejä, jotka voivat lisätä älykkyyttä kasvoilleen ihan pakon edessä... Onnea! Meidän loppujen pitää sitten vähentää älykkyyttään myöntämällä, ettei tarvitse kakkuloita näkösyistä vaan ulkonäkösyistä :P

Post a Comment